Sayfalar

7 Haziran 2019 Cuma

Blogger çerezler politikası ekleme

Blogger kullanıcıları için çerezler politikası nedir ve nasıl kurulur anlatacağım. Özellikle 2018 yılının başından beri bu Google çerezler politikasını duymuşsunuzdur. Peki buna geçmeli miyiz, yoksa bizi ilgilendirmez mi? Ben ne olur ne olmaz geçme tarafındayım o yüzden bu yazıyı yayınlıyorum. İnternette bu konu ile neredeyse hiç bir kaynak yok ben ilk olacağım sanırım. Benden sonra işini daha iyi yapanlar kuşkusuz çıkacaktır. Neyse uzatmadan hemen icraata geçiyorum.

Bir site buldum burada ki kodu alıp tema özelleştirme bölümünden sitenizin html bölümüne yapıştırıyorsunuz. Ben Head kodunun hemen altına koydum çalıştı.

Birçok web sitesi (cookie) çerez kullanmaktadır. Bu sayede kullanıcılara daha kullanımı kolay bir internet tecrübesi amaçlanır. Mesela üye girişi yaptığınız bölümdeki beni hatırla kısımlarını aktif hale getirmeniz halinde o site sizin tarayıcınıza ufak bir çerez gönderir. Daha sonraki girişleriniz için de sitenin üye girişi bölümü ilk önce tarayıcınızda bu çerezin olup olmadığını sorgular. Eğer var ise o çereze ait bilgileri oraya getirir ve sizi böylece hatırlamış olur.

Google reklam hizmetleri için de çerez kullanmaktadır. Bu sayede sizlere ziyaret ettiğiniz site içeriklerine ve ürünlerine benzer reklamlar gösterir. Örnekleri bu yolla arttırmak mümkün olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder